Varför valde jag Service Management?

Hej bloggen!

Till skillnad från de flesta i min klass läste jag musik på gymnasiet. Efter gymnasiet hade jag en massa småjobb, för att till slut jobba inom vården i något år, och för pengarna reste jag runt en del i Europa. Såhär i efterhand kan jag känna att det är rätt otippat att jag landade på Service Management-programmet när jag valde utbildning!

När tiden kom för att söka till universitet hade jag rätt svårt att välja, inte för att jag inte visste vad jag tyckte om, utan för att jag tyckte att det fanns många program och inriktningar som lät kul. Jag visste att jag ville studera något inom samhällsvetenskap eller ekonomi, men längre än så hade jag inte kommit.

När jag läste om Service Management kändes det direkt aktuellt eftersom utbildningen är så pass bred att den inkluderar flera saker som jag tycker om och lämnar rum för valmöjligheter när det gäller fortsatta studier och framtida arbetsplatser. Så jag sökte – och kom in!

Nu har det gått mer än två år och jag ångrar mig verkligen inte! Under tiden som jag pluggat har jag ändrat mig flera gånger om vad jag vill göra efter studierna. Det fina med Service Management är att det ger grundkunskaper inom många områden, så det gör inte så mycket om ens framtidsplaner förändras eller utvecklas. Mina favoritämnen har hittills varit ledarskap, organisering och strategi!

På institutionens hemsida går det att läsa mer om programmet och jobb efter utbildningen. Här går det till exempel att läsa om Service Management och de olika inriktningarna:

/Frida

09 december, 2020