Studera hur och vart du vill

Hallå där! Nu är våren här och vad passar bättre än att vara utomhus? Fördelen med att läsa på universitet är helt klart att man kan styra över sin egen tid. Det är, som jag skrivit tidigare, lite som att vara egenföretagare och sin egen chef! Just nu skriver vi som läser andra året B-uppsatser. Detta gör vi i grupp om fyra vilket givetvis gör att man måste anpassa sig efter de andra gruppmedlemmarna men det är också en frihet. Vi har inga föreläsningar kvar innan sommaren och vi får planera helt fritt hur vi vill styra upp vårt arbete, med tillgång till handledare om vi skulle behöva hjälp på vägen.

Att ha denna möjligheten passar mig som person riktigt bra! Jag passade i måndags på att åka på en föreläsning i Malmö, en föreläsning som inte tillhör varken plugg eller skola. Föreläsning var med Linnea Claesson (vet ni inte vem hon är – Googla!) och jag uppskattade verkligen att jag kunde hoppa på tåget i Helsingborg, ta med en skolbok och dator till Malmö för att kombinera både nytta och nöje.

Föreläsningen hölls i en jättefin lokal i Folkets park i Malmö och spana in vårkänslorna på bilden ovan. Så himla mysigt! Det kan nog bli fler besök i Malmö under våren och sommaren.

B-uppsatsen vi skriver just nu ska ha temat Service Managements skuggsida och vi som läser logistik ska gärna rikta in oss på logistik också. Det är en del arbete men gruppen jag arbetar i känns riktigt bra, vi kompletterar verkligen varandra och jag tror att resultatet kommer att bli grymt!

Julia