Studenterna på Campus drar till Alperna!

Om precis en vecka har vi suttit på bussen ett par timmar på väg ner till Bad Gastein i Österrike vid den här tiden!

Jag och min kompanjon Gustaf som läser sitt sista år, har arbetat med att arrangera skidresan sen våras. Nu känns det helt overkligt att det är dags att åka! Det har varit väldigt roligt och lärorikt att arrangera en resa – något som jag aldrig har gjort tidigare för 107 personer!! Jag har fått öva på massor med saker. Prata in för en stor publik på våra möten, göra powerpoints, hålla koll på betalningar, göra excel listor och massor med annat kul och det återstår att träda i rollen som reseledare på riktigt på måndag när vi ska få med alla på bussen!

Men kanske vissa av er tänker, hur sjutton hinner dem åka iväg en hel vecka?? Man får helt enkelt ta det på sitt egna ansvar. Det handlar om att planera sin tid! Studierna stannar inte upp och väntar på en, det är bara att försöka hinna med det mesta innan och kanske något  efter. Jag tycker att det är en väldigt bra och rolig grej att ordna för studenterna som vi kan göra tillsammans nya som gamla. Det var här jag lärde känna massor med nya kompisar förra veckan då jag var lite av en vilsen etta som hade en otroligt rolig vecka som jag aldrig kommer att glömma!

Nu väntar vi på våra hoodtröjor som vi ska få av studentföreningen Stampus om vi gör detta genom samt att få presentera vårt roliga partyprogram för veckan för alla studenter som ska med!!

På torsdag laddar vi upp för resan, drar på oss understället, dammar av våra g0ggles och tar en öl eller två tillsammans på vårt studentsälle Villan där det är Before- Ski med liveband!

Nu ska jag titta på förra årets bilder från resan och drömma mig bort…

OH AH BAD GASTEIN! OH AH BAD GASTEIN!!

två glada reseledare

25 januari, 2010

Studentliv

1. Emma

Attans vad snygga ni är på den bilden? Får kläderna åka med till BG med?

2. Ida Thorén

Det återstår att se, allt kan hända i Alperna!