Nu är det (snart) jul igen!

Den magiska högtiden är snart här! Nu är det inte långt kvar till jul vilket inte minst märks i Lund: mysig julbelysning och tända marchaller pryder gator och torg, snö på marken och julmusik i var och varannan butik. Men även inom studentvärlden kan man tydligt känna av att julen är nära: man märker hur alla kämpar med sina absolut sista krafter för att klara av årets sista tentor och inlämningar.

SACO-mässan i Malmö – årets sista mässa!

Idag arbetade jag på min sista mässa som studentambassadör för detta året, så även där kan man ana att julledigheten snart är här. Mässan var i Malmö idag och som vanligt träffade jag en hel bunt med härliga gymnasieelever. Jag kan ärligt säga att jag redan nu längtar tills ambassadörsuppdragen kommer igång igen nästa år, det är ju så kul!

Vi som läser Service Management kämpar också vidare med plugget ett litet tag till. Om två veckor har vi en tenta i ekonomistyrning vilket kort och gott innefattar olika kalkyl- och analysmodeller som kan användas som beslutsunderlag vid lösande av olika företagsekonomiska problem. Det är faktiskt väldigt roligt och känns oerhört nyttigt att kunna, och det jag gillar mest med kursen är att jag verkligen förstår hur jag ska kunna använda de olika modellerna i verkligheten. Det är inte som på gymnasiet där jag ofta upplevde att man räknade ut olika ekvationer på matten utan att riktigt förstå vad man egentligen skulle använda kunskapen till.

Efter att jag nu varit ute på olika ställen runtom i Sverige och träffat en hel del folk som är intresserade av att läsa vidare efter gymnasiet hoppas jag att ni inte drar er för att maila till mig eller mina härliga bloggkollegor om ni har några funderingar. Om ni går in på ”Vi som skriver” längst upp på bloggen så kommer ni till våra kontaktuppgifter. Skriv, skriv, skriv!

Nu ska jag dyka ner i mina böcker igen, vi hörs och ses!

Jag är taggad som vanligt inför att få träffa alla nya människor och prata om något jag brinner för!
På plats fanns även en glad jurist!
Föreläsningssalen var fullsatt även när vi höll dagens seminarium, så roligt! Här syns ena halvan av salen.
Föreläsning i ekonomistyrning på Campus. Tur att vi har många tavlor i salarna…