När allt bara flyter på

Idag är det dags för Sneak Peek – en möjlighet för alla som sökt in till Service Management-programmet att få komma till Campus och få en inblick i hur det är att plugga här. Har ni anmält er till denna roliga händelse kommer vi ses lite senare idag!

För lite mer än två år sedan bestämde jag mig för att söka in till Service Management. Jag förstod ganska snabbt att det var en utbildning som kunde leda till många nya möjligheter men kände mig samtidigt osäker på hur detta faktiskt skulle gagna just mig. Om jag bara visste! Jag kan inte sluta le när jag tänker på vilka fantastiska möjligheter som Service Management-utbildningen faktiskt lett till.

Jag och två klasskompisar har precis påbörjat en oerhört spännande process – nämligen att starta ett företag. Vår affärsidé väcktes i samband med Service Management-programmet och det är mycket tack vare denna utbildning som vi faktiskt har mod och motivation till att starta eget. För bara någon månad sedan började vi arbeta med vår idé på riktigt och vi har en otroligt spännande väg framför oss.

13523_10152830768470052_1633069926_nFörra veckan fick vi det fantastiska beskedet: vi blev utvalda till ”sommarinkubaner” på VentureLab. VenturLab är en verksamhet inom universitetet som hjälper studenter att förverkliga sina idéer. De erbjuder bl.a. gratis rådgivning och olika föreläsningar i syfte att få idéer till att bli verklighet. Utöver detta kan man ansöka om att få en gratis kontorsplats på s.k. inkubatorn – vilket vi gjorde för en vecka sedan. Då fick vi fem minuter på oss att presentera vårt företag inför styrgruppen som bestämmer vem som ska få flytta in i inkubatorn. Det var minst sagt nervöst att stå framför fem gravallvarliga ansikten som skulle bedöma vår idé. Men det gick som sagt bra, och nu är det bara att tuta och köra! Genom att bara komma innanför dörrarna på VentureLab blir man inspirerad av den kreativa atmosfären och alla drivna entreprenörer som finns samlade under ett och samma tak.

Har du också sökt till Service Management? Var beredd på att en hel del nya dörrar kommer öppnas med den ena fantastiska möjligheten efter den andra!