Men om vi inte ska tala om något speciellt kan vi ju alltid tala om vädret

Det har varit kallt i Helsingborg de senaste dagarna. Detta stör mig. Jag flyttade till Skåne för att uppleva en kortare vinter. Inte för att vara med om köldrekord och massvis med snö. Det var liksom inte därför jag kom hit känner jag. Det måste stått i det finstilta. För det kontraktet jag skrev på innehöll INTE snö.

Vilken tur då att allt annat i Helsingborg är väldigt bra för tillfället. Jag har (förhoppningsvis) fått tillbaka mitt mobila bredband så nu kan jag uppdatera bloggen oftare, samt ta del av den virtuella världen på ett sätt som de senaste två veckorna varit nästintill omöjligt. Jag skrev tenta i förrgår och det kändes helt okej ändå. Vi kastar oss nu in i Essäskrivningen. Detta betyder i praktiken en 15 sidor lång skrivuppgift av utredande och analyserande karaktär. Vi har fritt arbete fram till den 18e mars och jag måste säga att jag gillar att lägga upp saker som jag vill. Att få ”jobba hemifrån” eller vad man ska kalla det känns jättebra. Att min essägrupp dessutom kommit fram till en helt briljant frågeställning gör ju inte saken sämre precis. Universitetet har sina golden moments. Det tål att sägas fler gånger.

24 februari, 2010

Prat om mest ingenting Studier