Lite trötthet, lite skola och lite skoj

Jag vet inte vad jag ska kalla det tillstånd i vilket jag befinner mig för närvarande. Det är beyond trötthet. På gränsen till utslagen. Dagen har inneburit jobb från 07.00-16.00. Därefter inhandling av mat till mitt eget kylskåp samt glögg och pepparkakor till torsdagens event i skolan. Novischeriet framträder för första gången i samlad trupp. På torsdag mellan klockan 12 och 13 bjuder vi på glögg och pepparkakor ovanför trappan. Det är något ni inte får missa.

I övrigt? Jo tack, jag lever. Ska påbörja Snabbmatslandet av Eric Schlosser nu. Känns skönt med en lite ”lättare” bok efter allt tragglande med Vår Ekonomi och Service Worlds. Vi har gått in i den andra delen av kursen. Jag ska ha läst boken, samt fyra kapitel ur Service Worlds och Vår Ekonomi utöver detta. På tisdag ska jag ha färdigställt ett s.k. Paper för inlämning efter Seminariet.

Men sen, sen kan man säga att jag har jullov. På riktigt. Om en och en halv vecka är jag och Anders hemma i Gävle. Underbart är bara förnamnet. Längtar ihjäl mig.

08 december, 2009