Service management blogg

Morgondagens ledare bloggar om studentlivet

Kapten Nils Viladsen

Ciao,

Inte mycket har hänt med planeringen av utbytesterminen då jag fortfarande väntar på kontakt från vår studievägledare. Besökte iofs ”Internationella Dagen” som dock inte gav mycket då den mest handlade om ansökningsprocessen. Resterande tid så talade studenter som just återkommit från sina respektive utlandsresor. Tyvärr hade ingen av dessa varit i Kina vilket gjorde att deras berättelser var aningen ointressanta för mig.

Apropå resa vill jag gärna hylla en riktig hjälte, kapten Nils Viladsen. För er som inte vet vem kapten Nils är så är han kapten på MS Pernille aka ”Sundsbussarna”. För er som ännu inte turat på MS Pernille så säger jag bar GÖR DET! Kapten Nils och hans besättning är definitionen av arbetsnarkomaner då de jobbar konstant men alltid har ett leende på läpparna (nästan). De ÄLSKAR att tura! Oavsett när på dygnet vi besöker båten så styr han skutan framåt. Lika älskvärde är det gamla paret som alltid serverar med glädje och som direkt förstår att man vill beställa en FF (Tuborg Fine Festival 7,5%).

Har aldrig stött på ett företag som bättre förstår begreppet service och som verkligen kan sättas in i ett service management-kontext.

Hittade inte kapten Nils på LinkedIn men här är en person som nästan heter samma sak. https://dk.linkedin.com/in/niels-villadsen-6ab307b

(OBS!!! Ej sponsrad och uppmanar ej till alkoholkonsumtion man kan köpa läsk)

#VoteForBoat

13 februari, 2017

Inlägget postades i

Okategoriserade