Hur boostar du din motivation i höst?

Hej på er!

Hösten är här och skolan är igång. Vi läser just nu en kurs i Organisering och Marknadsföring, hittills har vi haft tre mycket intressanta gästföreläsningar (utöver våra vanliga föreläsningar) och två seminarium, nästa vecka ska vi dra igång grupparbeten. Kursen är uppdelad så att till en början läser vi endast om organisering.

En av gästföreläsarna, Helena Berggren, pratade om bland annat ledarskap och om när hon själv gick in i väggen. En mycket bra föreläsning, har ni någon gång möjlighet att delta på någon av hennes föreläsningar – gör det! Det gav mig väldigt mycket inspiration och motivation till att plugga och göra mitt allra bästa denna hösten. Älskar när man får en sån boost och bara vill ge gärnet! Några viktiga saker hon tog upp som jag absolut kommer att ta med mig in i kommande grupparbeten är bland annat att attityd smittar, jag ska vara mitt allra positivaste-jag och försöka lyfta mina gruppmedlemmar.  Det kan ju bara gynna gruppen i stort, eller hur? Jag har också bestämt mig för att vara extra hjälpsam i höst, om jag kan hjälpa någon annan att nå ett bra resultat hjälper de antagligen mig när jag är i behov. Det som Helena sa som berörde mig allra mest var när hon pratade om mental näring och återhämtning. Vad är det allra bästa du vet? Vad får dig att må bra? Just det ska jag se till att få in mer av i mitt liv. Något som verkligen får mig att må bra är att dansa till hög musik utan att någon ser men också hösten. Hösten och dess fina färger, skogspromenader, svampar och äpplen, jag bara älskar det.

Man skulle kunna tro att jag läser någon form av själv-hjälps-kurs i skolan nu, lite så är det faktiskt. Ska man leda en organisation i framtiden eller bara vara en del av en organisation måste man på något sätt ha hittat sig själv först. Man vill ju inte vara den där sura personen i ett hörn som får alla andra på arbetet att må dåligt, man måste börja och utgå från sig själv. Så, var den bästa versionen av dig själv i höst och boosta dig med sådant som gör dig glad för att tanka batterierna till att orka.

Vad skulle ni vilja se mer av här på bloggen? Student-mat och recept? Mer insyn i vad jag läser på dagarna? Lämna gärna en kommentar eller skicka ett mail om ni har frågor, funderingar eller feedback! Tack