Fyra dagar, två timmar och 45 minuter

Idag bär det återigen söderut genom ett vinterklätt Sydsverige. Jul och nyårs ”ledigheten” är över och det är nu fyra dagar, två timmar och 45 minuter kvar till inlämning av affärsplanen!! I Helsingborg väntar projektgruppen och långa dagar med flertalet timmar framför datorn om jag känner min arbetsgrupp rätt. Dagen till ära står budgetering på schemat!

I samband med tillbakakomsten efter jul har även kursschemat och litteraturlistan för vår nästa kurs lagts ut på nätet, vilket innebär att jakten på kurslitteratur kan börja. Den ständiga frågan är dock vilka böcker jag faktiskt vill köpa, vilka som jag måste ha och vilka jag kan låna i biblioteket eller genom fjärrlån. Något som för stunden får vänta då terminsstarten även innebär ett annat dilemma: D-uppsatsen.

Under terminens andra halva ska vi magisterstudenter nämligen skriva vårt examensarbete, inför vilken vi inom kort måste bestämma gruppmedlemmar, handledare och ämnes val. Mitt dilemma grundar sig framförallt på om jag ska skriva själv eller om jag ska följa Campus Helsingborg riktlinjer om att vara del av en trio. Då det för en gångs skull är det valfritt med antalet gruppmedlemmar borde jag kanske ta tillfället i akt, samtidigt som jag vet att bra uppsatser grundar sig i ständiga diskussioner mellan gruppmedlemmarna. Ett sådant beslut är absolut inget enkelt att fatta så jag klurar vidare på den karamellen likaså…

Dags att kliva av tåget och återgå till verkligheten,

Ha det gott!

04 januari, 2010

En kommentar

1. Emma

Svårt det där du! Men uppsatsen lär ju bli bra hur du än väljer med tanke på hur duktig du är 😉 Kram på dig!