Framme i Hongkong för utbytestermin

Nihao – hej!

Nu är jag äntligen framme i Hongkong och är mer än redo för sista året och min utbytestermin här. Känns helt overkligt! Ska bli så spännande att sätta igång termin fem här borta. Som jag längtat efter detta redan när jag började utbildningen. En otrolig möjlighet att få nya erfarenheter såväl akademiskt som livserfarenhetsmässigt. Detta var faktiskt en stor anledning till att jag valde Service management. Att få resa och plugga samtidigt, tja, det blir inte bättre än så!

Jag kom hit för fyra dagar sen med en annan tjej från Institutionen som läser logistikinriktningen vilket innebär att vi kommer läsa lite olika kurser när vi är här. Vi delar däremot rum och flög hit tillsammans. Efter helgen sätter våra kurser igång så vi har fått denna veckan att vänja oss vid landet så mycket som möjligt och jobba bort jetlaggen.

Här är vårt lilla rum som vi delar och sen delar vi badrum med två andra studenter från Kina. Hongkong är ju känt för att vara tätbebyggt och den delen har vi redan märkt av väldigt snabbt.

Och här är jag bakom ett par skyskrapor. Bland de mest mäktiga vyerna jag sett!

Nu ska jag slå hål på fler myter och fördomar!
Allt gott så hör vi snart igen när skolan satt igång!
/Nora

01 september, 2017