Det blir vad man gör det till..

Vi på logistic ligger just nu inne i en lite lugnare period, det handlar om kursen Infrastruktur. En kurs som på förhand kändes tuff, men som i nuläget blivit något lättare.
Många i klassen klagar på att det är lite lätt just nu, men jag vill påstå att det blir lite vad man gör det till, vill man inte lära sig så behöver man inte och då kan man enbart läsa sammanfattningar och ex-tentor och på det viset kanske klara sig igenom. Men jag är inte här för att precis klara G, jag vill ha VG i betyg och komma iväg utomlands till hösten.

Livet som student lever vidare i denna stad, vi njuter av denna tid. Innan jul är det mycket i skolan, samtidigt som varje helg i kalendern är helt fullbokad med jobb, fest och massa annat kul.
Jag jobbar extra på en butik mitt i stan som säljer allt möjligt från kaffekokare till fönsterlister. 40% där och skola till det gör att man är ganska trött på kvällarna. Kårjobbet där jag finns till som utbildningsansvarig känns inte som något jobbigt, det är bara kul, att göra skillnad..

Det blir som sagt vad man gör det till, jag har valt att njuta av tiden här, vad väljer du?

25 november, 2009

Studier