Ang. Det här med extrajobb

Det är väl ingen direkt nyhet att vi studenter har en ganska stram(för att uttrycka det milt) budget att leva på varje månad. Alla inköp planeras ofta in minsta detalj och man väljer oftast bort yoghurt till fördel för den där påsen havregryn. Eftersom jag inte riktigt tycker att det är okej att leva på existensminimum och samtidigt tillhör den gruppen studenter som inte tycker att det här med CSN-lån är det coolaste som finns, så har jag varit tvungen att hitta en alternativ lösning. Den stavas EXTRAJOBB. ’

Jag jobbar sedan i oktober på ICA Maxi här i Helsingborg och trivs superbra. Jag får springa omkring och vara allmänt trevlig mot kunderna samtidigt som jag fyller på varor i hyllorna i en hastighet som skulle förbrylla Usain Bolt himself. Jag jobbar ca 16 h i veckan vilket genererar en hel del pengar.
För er som kommer att börja plugga till hösten kan jag verkligen rekommendera att jobba vid sidan av studierna. Det kan vara skönt att komma bort från böckerna ibland. Samtidigt som man gör sig själv en stor ekonomisk tjänst som förhoppningsvis genererar i att du kan köpa din favorityoghurt till frukost istället för den där påsen havregryn.

27 november, 2009

Extrajobb

En kommentar

1. vet inte vem det kan vara, men han luktar gott som Micke

jag trodde du skulle nämna mig? MEN ICKE!