”Adept” och ”mentor”, vad är det?

Hej på er!

Jag skall berätta om en chans som vi som studenter här på Campus Helesingborg är mycket tacksamma över att få ta del av. Det hela handlar om MiH Futures mentorskapsprogram. Nu undrar ni säkert vad det är för något, ingen fara, skall berätta kortfattat vad det går ut på.

MiH mentorskapsprogram har som syfte att skapa ett givande utbyte av information och erfarenhet mellan studenter och erfarna personer från näringslivet. Som student ansöker du om att få en mentor. När de har valt en mentor som passar dig träffar du din mentor för att diskutera vad du som ”adept” vill få ut av det hela. Studenten och mentorn träffas regelbundet under sex månader för att diskutera och ta del av varandras tankar och erfarenheter.

I år har jag fått chansen att vara ”adept” och jag ser fram emot träffarna med min mentor. Det kommer bli intressant att diskutera med någon som har erfarenhet från den bransch som man är intresserad av. Nu undrar ni säkert vem min mentor är…Min mentor är Johan Knutsson som är Hotellchef på Duxiana i Helsingborg. Detta passar mig perfekt då jag i framtiden vill jobba inom hotellbranschen.

Nedan ser ni bilder från den första gemensamma informationskvällen där alla mentorer och adepter närvarade.

/Wille

13 december, 2012