40 timmars arbetsvecka

Hej på er!

En dryg vecka har gått sedan examen. Men vad händer egentligen efter examen?

För min del innebar examen att återvända till Göteborg och börja sommarjobba och jag har redan lyckats genomföra en 40 timmars arbetsvecka. Att arbeta 40 timmar, det vill säga åtta timmar i sträck fem dagar i rad, är ovant. Som student på Campus kan man nämligen i ganska stor utsräckning själv bestämma hur man vill fördela sina arbetstimmar, till skillnad från arbetslivet.

Veckan har varit intensiv och utöver långa dagar har varje dag erbjudit mängder av information och tiotals nya rutiner att ta in och arbeta efter. Som ny på jobbet finns det även misstag att begå. Som exempel från i fredags kväll så lyckades jag att kortsluta båda datorerna vid min arbetsstation. Efter dryga 30 minuter var felet åtgärdat (det var en propp som hade gått) men innan vi hittade felet kändes det lite kämpigt. Som tur är var gästerna mycket trevliga och förstående, vilket underlättade situationen oerhört.

Jag överlevde första veckan på jobbet och känner jag mig alltmer hemmastadd och trivs mycket bra. Imorgon är det dags för en ny arbetsvecka, något som jag ser fram emot.

13 juni, 2010

Prat om mest ingenting