Kundbemötande i butik

Kommer du ihåg senast du fick ett riktigt bra bemötande av personalen i en butik? Ett sånt där bemötande som gör att man nästan studsar ut ur butiken, lycklig och med precis det man vill ha varsamt placerat i påsen?

Det är den där känslan som vi servicearbetare strävar efter i varje kundmöte. Att alltid ge kunden ”det där lilla extra”. Och sen vad det där lilla extra är, det är svårt att definiera. Vad som åtminstone är säkert är att ett äkta leende och bemötandet ofta är en del av det.

Några helger i månaden är det där bemötandet ovärderligt då jag jobbar extra på Telias butik här i Helsingborg. När den lila tröjan är på är det kunden som är i fokus.

Man skulle kunna säga att vi säljer en fungerande vardag. En vardag där telefonen fungerar bra, man är nöjd med sitt abonnemang, även när räkningen kommer och alltid får bästa service om något inte fungerar som det ska. Det är helt enkelt min uppgift att se till att kunden är nöjd, även långt efter det att hon eller han har lämnat butiken.

Igår när jag vaknade fick jag en riktigt grym start på dagen. Telia butiken i City har blivit nominerad till ett pris för bästa kundbemötande inom Telia. Topp 3 av 85 butiker över hela Sverige är jättekul och dessutom att ha chans att vinna. Håller båda tummarna för mina grymma kollegor då det avgörs ikväll!

Kundbemötande är ett ständigt återkommande begrepp i vår utbildning och värdet i att få praktisera det vi dagligen läser om är verkligen ovärderligt. När man jobbar blir alla de teorier man läst användbar kunskap som omsätts i handling. Inte bara fastnar teorierna lite extra, jag har även utvecklats genom att vara medveten. Känner ni igen er i detta?

En sista hälsning innan vi rivstartar med första föreläsningen på vår andra inriktningskurs:

There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work and learning from failure.

– Colin Powell 

Be great!

 

 

 

 

Om joyolsson

Energisk helsingborgare som funnit passionen i service och entreprenörskap. Stormtrivs med studentlivet och i rollen som säljare. Engagerad student och twittrare som alltid har ett leende på läpparna!
Det här inlägget postades i Arbete, Extrajobb, Retail, Studentliv, Studier, Uncategorized, Utbildning. Bokmärk permalänken.

KOMMENTARER

  1. Hej!

    Jag heter Maria och jobbar med Sociala medier för Telia.

    Jag tyckte det var riktigt rolig läsning och det är kul att läsa att du brinner för ditt jobb och för våra kunder 🙂

    Hoppas du får en fortsatt fin vecka!

    Med vänliga hälsningar

    Maria Dahlin
    Telia Kundservice

  2. Att överträffa kundens förväntningar tycker jag är att ha en bra kundservice.

    • Hej Sara!

      Håller helt med. Om butikens lyckas överträffa dina förväntningar som kund så är det absolut rätt på det 🙂
      Hoppas att du får en fin tisdag!

      Med vänliga hälsningar,
      Joy

  3. Hej, har en fråga angående hur stora åldersskillnaderna är i klassen/rna? 🙂 Är det många som har börjat några år efter gymnasieexamen eller finns det folk som har börjat direkt till hösten efter gymnasiet också? Undrar bara då jag har en slags inre föreställning om att det bara är 21+ som går universitet 😉

  4. De allra flesta som studerar på våra program är mellan 19 och 22 år när de påbörjar sina studier och medelåldern är 21 år. Men vi har även studenter som är upp till 40 år när de börjar plugga. De är dock i minoritet.

    Mvh Hannah, kommunikatör

Skriv en Kommentar

* Obligatoriskt