Ännu ett livstecken från ”Quizzmästaren”

Dååå var det dags att skriva blogg igen. Det är med en lättnads suck som jag nu kan lägga två tunga veckor av mid-terms bakom mig. Som jag vidrört i tidigare inlägg så läser vi alltså fem kurser på en och samma gång och som ni säkert förstår blir det rätt hektiskt när samtliga kurser ska tentas av under samma vecka! För att tala ett bildligt klarspråk känns det som att jag närmast varit begraven bland quizzes och ”mcqs”…

Senaste tiden har således nästan uteslutande spenderats på campusområdet och det har inte varit tal om några utflykter utanför Guelph. Men, det har inte varit brist på roligheter för det. På campus finns förutom diverse snabbmatsställen och Starbuck’s två barer till antalet som lämpar sig ypperligt att besöka så här i tenta-tider (i alla fall efter tentan). The Bullring är den lite mer enkla, avslappnade samlingsplatsen. Här är käket billigt och den inhemska flaskölen likaså. Går man hit en onsdag kan man även förvänta sig liveband. Är man som jag och uppskattar sin öl på fat, då beger man sig istället till puben Brass Taps. Skulle man mot förmodan inte fått nog av quizz under själva tentaperioden är detta stället perfekt då det på tisdagar anordnas ”Trivianights”. Så var fallet under gårdagen då det dagen till ära vankades Halloween-tema! Lite oväntat gick mitt lag och kammade hem hela rundan med full pott! (visste ni förresten att världens tyngsta pumpa som registrerats i Guinness World Records vägde 2600 pounds!!) Stort plus till ”Triviaguy17” som verkligen bemästrar konsten med att hålla låda!

Själva Halloweenfirandet då? Jo det har som sig bör även skett festligheter utanför campus – både house partys och utgång på nattklubb(ar) down town som avslutats mycket lundamässigt med falafel.

Här en bild från lördagens förpärla:

undertecknad tillsammans med en österrikare och två lundastudenter (Rebecka & Linnea)

Blickar man framåt är det med stort vemod man konstaterar att det inte mycket tid kvar här i Guelph. Hittills har det varit helt j*vla underbart! Har träffat så mycket störtskönt folk från världens alla hörn och jag kan ärligt säga att det är den absolut (!) bästa terminen jag spenderat på universitetet. Så om du som läser den här bloggen funderar på att söka utlandsstudier och av någon anledning tvekar ifall du ska ansöka, kan jag inte annat än att uppmuntra dig till att göra det – det är en erfarenhet du inte vill vara utan!

Det var allt för den här gången – nu ska jag bege mig till ishallen där det står  ”Aggie-night” på schemat.  (Aggie=agricultural ). Kan nog bli riktig skoj!

02 november, 2017