Veckouppdatering med fokus på inställning

När det är fullt ös gäller det att ha koll, stenkoll. Plugg, studentmästerskapet i entreprenörskap och jobb. Lägg till tårtbak och obligatoriska mingel och du har ett fullspäckat schema!

Jag ska inte ljuga, jag älskar att ha fullt upp och det är självvalt. Plugget underlättas något enormt av spännande föreläsningar, vår nuvarande kurs ”Konsumtion, identitet och kommunikation” är faktiskt riktigt spännande. Föreläsningarna har handlat om sociala konstruktioner, klass, genus och givetvis konsumtion.

Studentmästerskapet i entreprenörskap närmar sig med stormsteg, du har väl inte glömt att gå in och anmäla dig på www.smie.se? Senaste anmälan är den 15 april! Jag och Tim har spenderat förmiddagen på möte och nu till lunch är det dags för möte med hela projektgruppen. Dagen kommer att bli fantastisk, inget snack om saken!

Hade oturen att vara sjuk delar av förra veckan och har nu en del att ta igen, men vad gör det när man har kul grejer framför sig? Jag tror på att inställning är allt och med en positiv inställning till plugg, jobb och livet i allmänhet kommer man långt!

Gav mig på en riktig utmaning igår, tårtbak! Mamma fyllde år och givetvis skulle tårta finnas med i firandet. Som jag skrev tidigare så är inställning allt och jag gick såklart in med inställningen att tårtan skulle bli fantastisk. Tilläggas kan att det var första gången jag bakade tårta. Efter en del experttips från min vän Linus så blev detta resultatet.

2013-04-09 16.29.04

Veckans tips måste ju bli att hålla koll på inställning. Bra planering och inställning gör dig till en vinnare!

Bjuder som alltid på ett citat: “The greatest discovery of all time is that a person can change his future by merely changing his attitude.” ~ Oprah Winfrey

Be positive!

10 april, 2013