Service management blogg

Morgondagens ledare bloggar om studentlivet

Värdskap

Hej alla läsare,

Min nuvarande arbetsplats har verkligen lyckats ta fasta på och förstå betydelsen av att satsa på utbildning för ny personal. Förutom att jag går på upplärning, det vill säga går vid sidan av mer erfarna medarbetare under mina tre första veckor, genomfördes i fredags en heldags internutbildning.

Då värdskap är det främsta budordet på arbetsplatsen stod betydelsen av detta begrepp i fokus. Några kloka syner på värdskap som vi nyanställda fick med oss var:

”Värdskap handlar om att få andra att känna sig värdefulla”

”Service ger man, värdskap är man”

”Värde för andra skapas när man själv känner att man är värd något”

Som följd av att jag själv känner mig värdefull för organisationen, vilket jag gör genom att de satsar på att utbilda mig, bidrar det till att jag vill skapa värde för våra gäster. För att förstå hur jag på bästa sätt kan få våra gäster att känna sig värdefulla har mina erfarenheter från akademin varit till stor hjälp. Att kunna applicera mina teoretiska kunskaper gör att jag känner en oerhörd nytta av utbildningen för att förstå vardagliga situationer.

20 juni, 2010

Inlägget postades i

Extrajobb