UF-företagare och en proffsboxare!

Som student vid Service Management Institutionen får man ibland förmånen att jobba som studentambassadör, vilket innebär att åka runt och representera utbildningen och som jag gjorde i torsdags i Helsingborg och i fredags i Halmstad – att marknadsföra att det är öppet hus på  Campus den 25/3 mellan 16-18!

I torsdags åkte jag och en vän runt till så gott som alla gymnasieskolor i Helsingborg och satte upp affischer och träffade gymnasieelever.

I fredags var jag i hemstaden Halmstad och besökte Tillväxtdagen på Halmstads nya arena, som förövrigt var väldigt fin. Den innehöll intressanta föredrag bland annat av en kille från reklambyrån Miami som hade utfört diverse galna uppdrag. En annan kille som var intressant att lyssna till var Paolo Roberto, killen som blev utkastad från skolan med de sista orden ”killar som du Paolo, hamnar alltid i fängelse” från rektorn. Levde gangsterliv, började boxas, tog sig ur kriminalitet, blev kär, startade företag, vilka idag omsätter flera miljoner och han ”har sålt över 200 000 kokböcker – gubbjävel” (riktat mot rektorn).

Efter föredragen jobbade jag som utställare för Campus Helsingborg på UF-mässan (Ung företagsamhet)där jag fick chansen att träffa många inspirerande elever som gjort allt ifrån en lera att rengöra tangentbord med, till egentillagad sylt, handgjorda smycken, till ett gäng som kunde skräddarsy en dator med innehåll till dig. Jag fick även lyssna till underbara Mary Jet från Idol som gav mig gåshud på armarna med sin härliga röst.

Så till er jag pratade med på mässan -hoppas vi ses på öppet hus på torsdag där ni får chans att klara ut lite frågetecken och bli inspirerade för framtiden!

23 mars, 2010

Ambassadörsuppdrag