Två perspektiv på en idé

Hej alla läsare,

Veckan har bjudit på ett lugnare tempo än förra veckan, den har dock inneburit förberedelser inför torsdagens affärsidéplan presentation. En PowerPoint har utformats och bearbetats samtidigt som vi har övat gemensamt på själva framträdandet.

Vad som varit unikt med just denna presentation var att näringslivet var inbjudna att sitta med i panelen och under dagen hade vi fyra olika ledare från näringslivet som var med och lyssnade på våra presentationer. Därmed betygssätts våra arbeten av både akademin och näringslivet, två ibland väldigt olika perspektiv så det ska bli intressant och se om vår affärsidé gick hem.

Som alltid dröjer det drygt två – tre veckor innan vi får vårt betyg. Då vi var väldigt nöjda med både affärsidéplanen och vår presentation hoppas vi att det kommer att gå bra.

Soo long…

15 januari, 2010