Time management blir något att skriva på CV:t – Utbytestermin PolyU

Hej followers!
Känns som det var en vecka sen jag skrev men verkade vara längre än så!
Tänk att mer än hälften av tiden har sprungit iväg här i Hongkong. Jag har hunnit med en härlig getaway weekend i Filippinerna, midterms och är just nu inne i en maniac-vecka med grupparbeten, presentationer och individuella uppsatser. Som ni säkert vet vid dehär laget så läser jag ju fem kurser samtidigt vilket gör att jag har många bollar i luften just nu. Denna veckan och nästkommande har alla kurser någon slags inlämning eller presentation. Det har blivit lite av en hatkärlek att ha mycket att göra dehär dagarna men samtidigt så blir jag så stimulerad över att kombinera alla ämnen och jag tycker mig se sambandet enklare när jag pluggar så intensivt just nu. OCH jag måste säga att jag blir såå peppad på att börja jobba när jag skriver uppsatser och ger förslag på hur olika verksamheter bör ändra deras strategier eller när jag pitchar företagsidéer. Det är ju precis dehär jag brinner för. Utveckla utveckla utveckla! Det gör att jag får en känsla av att jag kommer ha jobb precis överallt eftersom jag enklare kan hitta brister i företag och jag lär mig hur jag ska lösa dem. Häftig känsla!

Nåväl, nog om allt plugg. Hur är Hongkong då? Jo, fortfarande helt otroligt även om de sista veckorna inte varit så utforskande. Snart får jag dock besök vilket innebär att jag får en ny chans att göra alla turistgrejer jag inte hunnit med än. Jag vill så gärna hikea bland bergen och naturen, shoppa mer, uppleva storstadslivet och hitta fler coola barer och uteställen. Älskar Hongkong för här finns alla möjligheter! Uttråkad? Ja, boka en resa till något grannland eller ta metron till en annan stadsdel så ska du få se på stimulans! Svårare än så är inte denna stan.

Nu ska jag sova så jag har full energi att pitcha vår strategiska lösning för Samsung och förklara vad UBER och delningsekonomier bör ha i åtanke när de intar nya marknader imon på mina presentationer.
På återseende!
Skepp o’hoj!