Tiden går fort när man har roligt!

Examen närmar sig med stormsteg och det är med skräckblandad förtjusning som jag tänker på min framtid. Var är jag om fem år? Var är jag om ett år? Framtiden är ett oskrivet blad och det är upp till mig vad jag vill fylla det med.

Även om man får en bra utbildning från Lunds universitet är det just precis så: det är jag som bestämmer hur jag ska använda mig av kunskapen jag fått. Jag får ofta frågan om vad man egentligen kan jobba med som Service Management-student och det är ingen enkel fråga att besvara. Det är en bred utbildning som öppnar väldigt många olika dörrar och det beror mycket på vad man själv har för intresse och mål.

Min fina klass som jag kommer sakna oerhört mycket!

Nu har alltså tre år snart gått och det är snart dags att säga tack för denna tiden och gå vidare på nya äventyr. När man läser på universitetet så går åren förbi oerhört snabbt och man har väldigt roligt på vägen till sin examen. Jag har lärt känna så många fina människor och läst en hel del roliga och intressanta kurser. Och när jag nu snart har läst utbildningen i tre år så kan jag med handen på hjärtat verkligen rekommendera utbildningen till de som är intresserade. Precis som rubriken säger så går tiden väldigt fort när man har roligt!

Så vad händer nu? En del av mig vill läsa vidare på avancerad nivå och är långt ifrån klar med den akademiska världen. En annan del av mig säger till mig på skarpen att det är dags att pröva mina vingar och komma ut i arbetslivet på heltid. Det är en ständigt pågående kamp. Den plugg-älskande delen av mig fick dock till slut sin vilja igenom och jag bestämde mig för att klicka på knappen som gjorde att jag tackade ja till min plats på mastern Managing People, Knowledge and Change. Det innebär ytterligare ett år på Lunds universitet vilket känns väldigt spännande och roligt!

Åter till frågan i inledningen: Var är jag om fem år? Jag har ingen aning, men jag vet att jag kommer ha en fantastiskt bra utbildning i bagaget och vara en hel del erfarenheter rikare. Det är med stor nyfikenhet och entusiasm som jag välkomnar min framtid!