The sky is the limit!

När man läser på Campus i Helsingborg erbjuds man en hel del möjligheter att få kontakt med näringslivet och bli inspirerad av folk från alla möjliga olika branscher och kunskapsområden. När jag kom in på Campus idag möttes jag av ett event som Helsingborgssektionen Agora hade anordnat idag. Eventet kallade de för IDAG och skulle fungera som en inspirationsdag med fokus på entreprenörskap.

Vi fick möjlighet att träffa olika aktörer från näringslivet som var relevanta för våra utbildningsområden. Dessutom bjöds vi även på en rolig och intressant gästföreläsning av ingen mindre än artisten och entreprenören ”Dogge Doggelito”, som med sitt liv som exempel förklarade vikten av att ha en målsättning i livet och våga tro på sina drömmar. Ingenting är omöjligt!

Att ingenting är omöjligt kan även Lisa Olsson Hjerpe visa exempel på, som var en av de olika entreprenörerna som befann sig på IDAG.

Lisa – en sann entreprenör!

Lisa är en tjej som aldrig slutar förvåna mig och man kan inget annat än bli inspirerad av hennes enorma drivkraft och målmedvetenhet. Hon studerar Strategisk kommunikation på Campus i Helsingborg och arbetar som Eventkoordinator, men idag representerade hon hur man kan driva eget företag vid sidan av sina studier. Lisa driver företaget L:O:H PR, arbetar som frilansare och skribent för företaget Blogazine, och har fått göra en hel del coola jobb såsom en intervju med modedesignern Vivienne Westwood i Italien för Hero Magazine. För att få allt detta att gå ihop förklarar hon hur viktigt det är att man prioriterar.

Lisa gav mig hennes tre bästa tips för att lyckas som entreprenör:

• Sluta aldrig drömma
  • Jobba hårt
  • Alla kontakter är viktiga – man vet aldrig vem man kommer arbeta med i framtiden och måste därför alltid ha med sig i bakhuvudet att ingen är oviktig!

Detta är ett tydligt exempel på att det faktiskt går att kombinera sina studier med att driva ett eget företag eller arbeta vid sidan om, något jag ofta får frågor om när jag är ute och arbetar som studentambassadör.

Efter att ha blivit fylld med en hel del inspiration och efter en tvåtimmarslektion i intern redovisning var det dags för en mysig julfika med världens bästa bloggteam!

Vi fick en julklapp av finaste Anna!

Anna, som är kommunikatör för Service Management, är fantastiskt duktig på att motivera oss bloggare och visade upp otroligt fina siffror och statistik från bloggen. Det är väldigt kul att se hur läsarsiffrorna fortsätter att stiga!

Anna delade inte bara ut lussebullar och pepparkakor utan vi fick även med oss vars en julklapp. DET kallar jag god servicekvalitet – tack söta Anna!

Nu ska jag gå tillbaka till mina böcker igen, sista ansträngningarna nu innan tentan om en vecka!

Hela bloggteamet samlat – och vi är glada att just DU läser vår blogg!

En kommentar

1. Service Management

Men hallå och godmorgon, tack fina för att du gjorde min morgon!

Ja, det finns verkligen bara ”gröna” siffror i vår statistik. 178% fler läsare jämfört mot förra året. Tack för att du är med och sprider så mycket inspiration Emelie.
    Ha en fin Lucia.
    KRAM, Anna.