Syns jag så finns jag?

Idag kommer biskopen för Lunds stift, Antje Jackelén på besök till Campus Helsingborg för att delta i en paneldebatt om sociala medier. Temat är ”Syns jag så finns jag”. Måste man synas i sociala medier för att följa med utvecklingen? Varför framkallar det stress att inte ständigt vara uppdaterad?

Detta och mycket mer kommer att diskuteras med Jesper Falkheimer, rektorn för Lunds Universitet Campus Helsingborg, Marja Åkerström, universitetslektor och forskare på Institutionen för Strategisk Kommunikation, Allinde Johansson, student från Institutionen för Strategisk Kommunikatio, Desirée Persson, student från Socialhögskolan samt Anders Knutsson, studentpräst på Campus Helsingborg som kommer att leda diskussionen.

Både jag och Kristin Magnusson läser första året på Strategisk Kommunikation här i Helsingborg. Vi kommer att finnas med på scen och hålla panelen uppdaterade med vad som händer på Twitter och här på bloggen. Så skicka in frågor och synpunkter på Twitter under #biskcamp, eller kom till Campus Helsingborg klockan 14.00, sal U203. Öppet för alla, välkomna!

Kitty Jönsson