Snart är det jul igen…

Julkänslan börjar komma på riktigt nu tycker jag! Förra söndagen var det första advent, och det betyder Skyltsöndag i Helsingborg. Alla butikerna hade satt upp granris runt fönstren och pyntat med ljus och tomtar, ute på Stortorget kröntes Helsingborgs Lucia och så var det premiär för ljusspelet på Kärnan. Jag passade på att pynta hemma samma dag med adventsljusstake och ljusslinga och tomtar och grejer!

Men förutom allt pynt och fint är det ju dags för julavslutningar nu! I fredags hade Marknadsföreningen julfest, idag ordnar kåren internationell julkväll på Villan med sång av studentkören Stämpus m.m. och imorgon blir det ”vanlig” julkväll (också ordnad av kåren) som bland annat innehåller Sunes Jul-maraton. I helgen har både kåren och Stampus tackfester för alla som jobbar ideellt för dem, och i nästa vecka ska jag ha avslutning med min extrakurs på tisdagen, glöggmys med kårstyrelsen på onsdagen på onsdagen och (till slut) sittning för alla kår- & föreningsstyrelser på Campus på fredagen. En hel del roliga grejer alltså!

Den riktiga julen ska dock firas på traditionellt sätt med familjen. Då bär det av till Sälen (så jag får en vit jul!) för skidåkning, knäckätande och allmänt mys. Längtar!

Mitt julmysiga vardagsrum

07 december, 2009

Studentliv

1. Anna Lindén

Hej Emma, mycket roligt att se fram emot förstår jag! Vet du, länken till din extrakurs fungerar inte (dubbel http://), vad handlar den om undrar ju nyfiken…? 🙂

2. Emma

Hej Anna!

Ursäkta för fel-länkningen, nu ska det funka!

Emma