”Ska vi gå och bada………”

Tentabubbla och allmän tentastress, dessutom är det dags att börja tänka på vad jag skall göra efter det att jag är färdig med Food Service Management programmet. Var, och med vad, vill jag jobba, eller skulle man kanske läsa vidare på ett Master program och i så fall vilket? Ja, det är rätt mycket för tillfället och då kan det behövas lite inspiration och roligheter för att underlätta i höstrusket…….

Som tur är kan man som student i lund göra så mycket mer än att bara plugga, förutom nationer, sittningar och allt det där andra som pågår under hela året, finns det andra höjdpunkter som inte bör missas, en sådan höjdpunkt är STUDENTSPEXET!! Varje år i slutet av november är det dags, en tradition som har sina anor sedan 1886. Antingen skrivs helt nya spex eller så är det uppdaterade gamla godingar som Djingis Khan och Uarda som sätts upp.  I år är det dock ett nyskrivet spex, Columbus, som presenteras.

Att få slå sig ned i stora salen på AF och titta på spex tillhör definitivt något av det mest studentikosa man kan göra. Stämningen är på topp och det har blivit lite av en sport att se hur många versioner av en sång som spexarna kan komma på. I år fick ett och samma nummer repeteras 4 gånger innan publiken var nöjd.  Efter ca 2 och en halv timme av underhållning avslutas spexet alltid på samma sätt, hela ensemblen på scen som tillsammans med publiken sjunger klassikern ”Ska vi gå och bada”.  Jag lämnade AF borgen med ett stort leende och målet om att få lite ny inspiration och energi var definitivt uppnått!!

26 november, 2012

Arbete Intressant Tentaplugg