Service management blogg

Morgondagens ledare bloggar om studentlivet

Relationsmarknadsföring

En sak som vi får lära oss från dag ett på Service Managementprogrammet är vikten av att ha en bra relation med sina kunder, då återkommande kunder (ofta) är mycket mer lönsamma än nya kunder.

Hur skapar man en bra relation med kunderna då? Vi lärde oss massa saker på kursen, men idag dök en idé upp som ett brev på posten (bokstavligt talat):

P1060694

 

 

 

 

 

 

 

 

Från skräddaren på Sukhumvit Road i Bangkok (som jag handlade av för två år sedan) kom detta fina julkort tillsammans med ett brev med specialerbjudanden. Och inte nog med det – på kortet är mitt namn handskrivet OCH rättstavat.

Helt plötsligt gick jag från att tänka att jag var kund hos skräddaren för två år sedan till att känna att jag fortfarande är kund där. Hade det inte varit för att jag inte är i behov av byxdressar och skjortor, som erbjudandet gällde, så hade jag nog beställt något av honom bara för att jag blev så glad för julkortet!

Vad är relationsmarknadsföring om inte det?

06 januari, 2010

Inlägget postades i

Tänkvärt

En kommentar

  1. Ida

    Vad härligt! Det gillar vi!!

Kommentarsfältet är stängt.