Om att plugga via länk

Just nu är jag mitt uppe i att kamma hem 7.5 hp genom en distanskurs från Högskolan på Gotland. Det där med distanskurser är ett roligt fenomen egentligen. Åtminstone hade jag själv en förutfattad bild av hur ett antal ip-nummer loggade in på den webbaserade portalen och anslöt sig via webbkameror som på en skälvande blinddejt. Så här med facit i hand har det inte varit något ”cammande” med mina kursare – men väl en intressant inblick i stadsliv och hållbar utveckling!

Genom vår senaste inlämningsuppgift har jag fått spännande kunskaper om kommuners plandokument och samhällsplanering. Fastnade dessutom för ett passande citat i en av kursböckerna som pekade på att vi alla borde se världen mer ur ett barns ögon, oavsett var vi befinner oss i livet.

”Att se framtiden utan att fastna i alla möjliga problem som kan finnas på vägen dit. Ett sätt att tänka som vi vuxna borde lära oss mer av…”

Med andra ord, gå ut och fånga dagen och glöm bort alla bekymmer!

06 maj, 2012

Okategoriserade