Och så var det dags för Stockholm!

Nu är jag äntligen tillbaka i livet igen! Igår hade vi den fasade redovisningstentan som gjort att jag varit tvungen att isolera mig totalt från omvärlden den senaste tiden. Det är en riktigt speciell känsla när man suttit och pluggat 10 timmar om dagen för att sedan skriva en tenta i fem timmar där allt man lärt sig ska komma ut på ett papper. När man väl bestämmer sig för att lämna in tentan är det precis som att luften går ur en. Den lättnadskänslan som man får är obeskrivlig!

När tentan var inlämnad var det dags att ladda om för att direkt åka till Stockholm. Idag har nämligen den stora utbildningsmässan SACO varit på Stockholmsmässan och självklart var vi studentambassadörer från Lunds Universitet där.

Jag kan med handen på hjärtat erkänna att kursen vi precis avslutat har varit riktigt tung och jobbig och min motivation har inte varit på topp. MEN, när jag i mitt jobb får prata med så många härliga nyfikna människor om min utbildning blir allt väldigt tydligt: jag har hamnat så rätt! Jag älskar mitt program, och det är verkligen inte svårt att rekommendera andra att läsa Service Management.

Att arbeta som studentambassadör kan alltså sägas vara en slags win-win situation: jag får möjlighet att inspirera och hjälpa människor att hitta rätt i utbildningsdjungeln samtidigt som jag får lära mig varför jag faktiskt läser just Service Management. När jag får prata om utbildningen och får frågor om varför jag läser just detta program tvingas jag känna efter och reflektera varför jag egentligen tycker om utbildningen så mycket och vad jag egentligen vill göra med den. Det får mig att hela tiden gå tillbaka till mitt syfte med utbildningen och påminner mig om att jag faktiskt har ett mål. Det är så lätt att glömma bort varför man egentligen gör vad man gör.

Idag höll vi även två föreläsningar om Lunds Universitet och det kom omkring 250 (!) personer på första föreläsningen och lyssnade. Så kul att se att det finns ett så stort intresse för vårt universitet! Jag hoppas att vi lyckades inspirera några att komma ner och plugga hos oss i Lund. Imorgon är det dags för ytterligare en rolig dag på Stockholmsmässan där vi återigen kommer finnas på plats i vår fina monter. Bor du i trakterna är du varmt välkommen att komma och prata med oss – eller varför inte gå och lyssna på en av våra föreläsningar? Vi ses där!

Lugnet innan stormen!
Lite folk!
Nästan fullsatt sal på vår föreläsning!
Dags att inspirera!

En kommentar

1. Anna Lindén

Tack för ännu ett guldinlägg! Hoppas du nu kan koppla av och koppla ner. VÄL VÄRD!!!!!!
    Stor fredagskram!
    /Anna