Live, laugh & love what you do

Fantastiska saker händer hela tiden och då gäller det att kunna bemästra konsten att stanna upp och njuta av stunden. Det har minst sagt hänt en hel del sedan mitt senaste inlägg och hur beskriver man det då bäst om inte i bilder?

IMG_0508

UFs årliga regionala mässa intog Helsingborgs Arena, ett jättebra tillfälle att få upp ögonen för nya spännande produkter och framförallt, unga entreprenörer. Här är en monter som imponerade lite extra!

IMG_0522

De senaste veckorna har vi haft projektarbete där vi har haft i uppgift att planera en butik och utveckla konceptet. Verkligen ett jätteroligt arbete! Här får ni en sneak peak på en del som jag arbetat med (och som för övrigt ska redovisas muntligt i eftermiddag!)

IMG_0526

I torsdags var det öppet hus, här är några av mina grymma blogg-kollegor som representerade sina respektive utbildningar.

IMG_0541

Förra veckans frukostklubb gästades av Nathalie Nahai, The Web Psychologist. Ett smakprov hittar ni här.

IMG_0720 IMG_0725 IMG_0748

Jag, Fanny, Hanna & Alice har nyss kommit hem från en turné med SMIE, Studentmästerskapet i entreprenörskap. Vi har besökt Göteborg, Jönköping, Linköping, Stockholm och Örebro. Så himla kul och inspirerande att möta studenter och marknadsföra SMIE. P.S Anmälan ligger nu uppe så passa på att anmäla dig och din idé innan den 15 april!

IMG_0826 598710_10152672842465311_847351268_n IMG_0827

Morgonens frukostklubb var verkligen speciell. Det är alltid en fantastisk start på dagen men att själv få gå upp på scen inför 170 personer och berätta om SMIE var enormt. Fick dessutom möjlighet att snacka lite med duktiga Jonathan Georgy som föreläste om ungt entreprenörskap. Grym kille som inspirerade med sina egna erfarenheter.

Har fått en toppenbra start på dagen och peppar inför dagens intervju och projektredovisning. Hoppas att även ni har funnit lite inspiration och pepp inför helgen!

Avslutar (såklart) med ett citat:

”Your big opportunity may be right where you are now.” – Napoleon Hill.

Be prepared!

22 mars, 2013