Kreativitet även i den akademiskavärlden!

Som jag hintade om igår finns det möjlighet till att vara kreativ även i den akademiska världen. Jag och min grupp tog tillfället iakt idag när vi skulle redovisa vår utvecklingsideé och lekte konferensvärdinnior. Vår ideé gick ut på att destinationsmarknadsförarna i Estland skulle delta i en tredagars utbildning i hur populärkultur kunde användas som marknadsföringsverktyg. Under tio minuter introducerades ämnet och vi skapade en första insikt om medias roll i den imageskapande processen genom att visa lite olika filmklipp. Som avslutning fjäskade vi till det lite och bjöd på förmiddagsfika. För vad är väl en konferens utan fika? =)

Dagen pris för mest kreativa presentation  kammade dock några studentkollegor hem genom sin sketch där Pärnu parodiserades ihop med ett bra paketeringsförslag. Detta blev en mycket bra avslutning på dagen och även terminen. Nu är det ju faktiskt dags för sommarlov! Men innan detta ska en sista genomgång av uppsatsen göras då vi ska granska det vi fick tips på under opponeringen för att om möjligt lyfta vår uppsats ytterligare ett snäpp.

02 juni, 2010

Okategoriserade