Kort men ack så effektivt sommarlov!

Mitt första ”sommarlov” som universitetsstudent är nu över sedan en vecka tillbaka.

Två och en halv veckas ledighet blev det innan jobbet som sales advisor på Hennes & Mauritz kallade, nu är det 6dagars arbetsvecka fram till slutet av augusti som gäller.

Under mitt korta men effektiva sommarlov hann jag med en vecka all-inclusive semester på den nordafrikanska ön Djerba tillsammans med fyra klasskamrater. För att sammanfatta den vecka behövs väldigt få ord;

• SOL
  • Sömn
  • Mat
  • Vin

Flög även upp på en lång weekend till min hemort Gävle för lite catch up med familj, släkt och vänner. Där var det knappast något slappande a`la Djerba, fulltecknat schema med fika där, grillning här, en till fika där och träffa dom där. Men mycket hanns med på få dagar, kändes viktigt att hinna träffa så många som möjligt då det antagligen dröjer till jul igen innan jag tar mig de 74 milen norrut igen!

Nu är det som sagt jobb som gäller, såväl när solen skiner som när regnet öser ner. Syftet med att arbeta hela sommaren är såklart att skaffa sig nyttiga erfarenheter och kontakter samt att tjäna ihop lite välbehövliga pengar inför hösten!

27 juni, 2010

Okategoriserade

En kommentar

1. Anna

Spännande läsning Lina, återkom gärn med en rapport från sommarjobbet. Lycka till!
    Sommarhälsning från Anna.