Studenterfarenheter och jobbmöjligheter

Johan AHej, Johan Åstrom här. Jag är en före detta service managementstudent på Campus och arbetar nu som chef for EF’s språkresor i England och Irland. Förra veckan tog jag morgonflyget från London för att gästa Campus Helsingborg med en lunchföreläsning.

En solig junidag för snart sex år sedan stod jag utanför Campus Helsingborg med ett stort examensbevis i ena handen och en blomsterbukett i andra – och tänkte for mig själv, jaha vad händer nu då?

Under de senaste sex åren har mitt liv tagit många svängar och bjussat på lärdomar från alla möjliga och omöjliga situationer. Från hotellbranschen, via Tele2’s trainee-program till chef för deras tekniska kundservice och vidare till EF Språkresor och ett liv i London. Det har varit en fantastiskt rolig och intressant tid och förhoppningsvis kommer det fortsatta komma fler spännande utmaningar. Om det inte vore för fyra år vid Campus Helsingborg hade mitt liv sannolikt sett väldigt annorlunda ut. Med facit i hand är jag otroligt nöjd och glad att jag valde läsa just Service Management.

I dagens hårda konkurrens är service och relationer viktigare än någonsin – som kund har du länge kunnat jämföra priset på olika produkter och tjänster men idag är det lika enkelt och naturligt att jämfora ett företags service via webbforum som har både ”star ratings” och möjlighet att skriva egna kommentarer. Därför måste varje kund vara nöjd; riktigt nöjd! För att lyckas med detta är jag övertygad om att fler av morgondagens ledare behöver ha fokus på service!

Det var väldigt roligt att träffa studenter och återse Campus, men jag kom inte enbart till Helsingborg för att prata om livet efter examen. EF i England anställer över 1,500 personer varje sommar, allt från ledare och lärare till aktivitets- och destinationschefer. Denna sommar hoppas jag träffa flera av er studenter på någon av alla våra destinationer. Det ger såklart en internationell erfarenhet med kunden i fokus, men en sommar utomlands öppnar även upp för mojligheten att söka dig vidare till ett permanent arbete någonstans i EF’s värld.

Om du är intresserad av en framtid inom ett ungt, energiskt och multinationellt företag, börja med att söka ett sommarjobb hos oss i t.ex. England www.ef.com/summerjobs .  BUI, ITL mixing

Varma hälsningar,
Johan Åstrom

EF ar världens största privata Education Provider med kontor i 50 länder, över 400 egna skolor och 29,000 anställda, mer info på www.ef.com .

03 mars, 2010

Okategoriserade

En kommentar

1. Ida Thorén

Bra inlägg Johan! Väldigt roligt att få en inblick i utgångna studenters verklighet och att det finns massor med spännande jobb för oss där ute i världen!