I skuggan av en chef

God kväll alla nattugglor,

Jag har precis insett att måndagar har kommit att bli lite av en tradition för mitt bloggande. Så återigen tänkte jag delge hur livet ser ut för en nästan insnöad student på Campus Helsingborg.

Just nu sitter jag och läser en väldigt inspirerande bok (mycket bättre än jag trodde från början) som heter Co-active Coaching, som självklart handlar om coachning och de utmaningar som därtill hör. Ett väldigt intressant ämne och jag tror vi alla skulle kunna dra nytta av ett lite mer coachande förhållningssätt i vardagen.

Apropå coachning i daliga arbeten har jag idag ”skuggat” personalchefen på Socialförvaltningen och tillsammans med två andra studenter genomfört en coachande intervju med henne. Både skuggningen och intervjun har givit ett litet annat perspektiv på chefskap i verkligheten, något som bådar gott inför kommande reflektioner inom givna ämnen.

Ikväll fick jag även besked om att jag under Agora dagen nästa vecka (den 3:dje mars) kommer att få gå på en fingerad anställningsintervju med Folksam för att öva mina färdigheter och ställa alla de tusentals frågor jag ligger inne med gällande anställningsintervjuer. Så det är något jag verkligen ser fram emot!

Dags för mig att återgå till litteraturen!

22 februari, 2010

Studentliv Studier

En kommentar

1. Lise-Lotte