Hemkommern efter en lång helg

Som ni kanske minns stack jag iväg upp till Storstan i onsdags. Torsdag och fredag stod jag på SAKO-mässan som studentambassadör och svarade på frågor och funderingar om utbildningen och Campus Helsingborg. Var stor mässa med massor av främst gymnasieelever. Visste knappt vad jag hette mot slutet av dagarna. Men det var skitkul! Träffade massa kul folk från Lund och vi var ut och käkade på kvällen.

Efter de två intensiva dagarna följde lite rehab hos mamma, fast det blev rätt intensivt där med. Syrran kom med båda barnen och vi hade julbak hela helgen. Väl tillbaka i Helsingborg igen inser jag nu hur mycket plugg jag måste ta igen efter femdagar ledigt. Slog mig idag att det bara är tio dagar kvar till tentan och en hel övningsbok kvar att räkna med ekonomistyrning. Kul! Bara att ta sig i kragen och börja.

Kvällen har nu ängats åt att pilla med mitt CV. Tänkte försöka hitta nåt spännande sommarjobb och då gäller det att var ute i god tid. Har varit duktig och sparat en CV ”guide/mall/granskning” från Campus tidningen tidigare under året så jag hade god hjälp av den. Får ta det personliga brevet nån dag också och sen förhoppningsvis få iväg det till granskning så att det är helt klart innan jul.

Nu är det hur som helst dags att krypa till sängs. Det är ju en dag imorgon också!

07 december, 2009