Helsingborg, affärsplanering och Öppet Hus.

Hej alla läsare!

Nu har jag återvänt från Australien och ser fram emot en härlig vår i fina Helsingborg. Tänk att vårterminen redan är i full gång, vad fort tiden går! Vi sitter nu med näsan djupt ned i arbete för att skapa en affärsplan i vår pågående kurs. Det är verkligen en väldigt bra erfarenhet att få prova på, även om det är mycket jobb med all budgetering vi just nu håller på med. Känns verkligen relevant och roligt att känna att jag lär mig någonting som jag tror att man verkligen kan ha stor nytta av i framtiden. Bra grej!

Vi i min grupp sitter och spekulerar kring hur man skulle kunna skapa en saluhall i Helsingborg. Vi funderar på saker som: mål? vision? affärsidé? målgrupp? geografisk plats? kostnader? intäkter? marknadsföring? image? varumärke? … roliga saker att analysera helt enkelt! För att se hur det kan gå till i praktiken åkte vi till den relativt nyöppnade saluhallen i Höganäs för att få lite inspiration. Och vad mycket bra grejer Skåne har att erbjuda! Massa guldkorn man kan besöka och jag som älskar saluhallar kände mig helt hemma. Nästan synd att vårt arbete är fiktivt, haha, för det är ju nästan så att man vill öppna en saluhall på riktigt!

IMG_4659

IMG_4709

IMG_4710

IMG_4711

För er som är nyfikna på Campus Helsingborg så är ni varmt välkomna till Öppet Hus på torsdag. Då har ni bland annat möjlighet att träffa mig och höra mig berätta mer om utlandsstudier. Vi ses i sal U202 kl. 15-16!

Jenna.