Hej från mässan i Göteborg!

Av Emelie Nyman

Redo att svara på alla era frågor!

Jag tänkte ge er en liten uppdatering från mässan Kunskap & Framtid i Göteborg. Idag har jag träffat en hel del nyfikna och härliga gymnasieelever som är intresserade av att läsa vidare efter gymnasiet. Jag har fått prata med en hel bunt människor som varit intresserade av att läsa Service Management, så kul! Vissa av er har kanske t.o.m hittat hit till bloggen.

Den vanligaste frågan jag fått idag är hur det är att läsa på universitetet. Det är såklart en stor skillnad från gymnasiet där man läser ett flertal olika ämnen samtidigt. På universitetet har man oftast endast en kurs i taget, vilket innebär att man verkligen kan gå in på djupet i ämnet. Man har oftast ca fem böcker som man ska fördjupa sig i och som sedan tentas av på ett eller annat sätt. För att lättare kunna sålla ut vad som är viktigt i litteraturen erbjuds vi föreläsningar. Dessa föreläsningarna är dock frivilliga, vilket också är en stor skillnad från hur det är på gymnasiet.

Det är så roligt att svara på alla möjliga olika frågor man kan tänkas få! Det bästa sättet att ta reda på om en utbildning är något för dig är att fråga en student som läser programmet. Här på bloggen kan du gå in på ”Vi som skriver” längst upp på sidan för att hitta hur du kontaktar oss som bloggar. Vi tar jättegärna emot mail från er – ställ frågor om utbildningen, studentlivet eller säg bara hej! Det är bara roligt att få prata med er och försöka hjälpa er att hitta i Lunds universitets stora djungel!

Befinner du dig i Göteborg får du jättegärna komma förbi och ta en godisbit och prata lite strunt! Vi kommer finnas här imorgon och på lördag. Den 29-30 november besöker vi Stockholm och den 5e december kommer vi till Malmö.

Hoppas vi ses!

Vi som representerar Campus i Helsingborg – Lisa, jag och Emma!

Den nya Campus-katalogen har kommit!

2 comments

1. Anna Tran

Eme, du glömde berätta om det BÄSTA med universitetet!! Det är ju festandet 😉

2. Anna Lindén

Heja dig Emelie!
    Vad roligt att du är på plats x 2 – både fysiskt och i katalogen 🙂
    Vi ses vid lunch och förbereder morgondagen i Lund.
    Hälsar Anna.

Kommentarsfältet är stängt.