Service management blogg

Morgondagens ledare bloggar om studentlivet

Guldstjärnor på konsumentkontot

Har ni någonsin tänkt på vad de varor vi köper säger om oss som personer? Det är nämligen (bland annat) det som vår nya kurs handlar om – konsumtion, identitet och kommunikation. Med ungefär en och en halv vecka in på kursen måste jag säga att den är himla intressant och man får verkligen nya perspektiv på sina egna shoppingvanor. En till synes trivial grej som att gå och handla en liter mjölk i affären har plötsligt fått en helt ny innebörd för mig. Jag kommer på mig själv med att vilja välja det ekologiska alternativet, inte bara för att det är bra för miljön utan även för att de jag möter där i ICA-kön ska förstå att jag är en medveten konsument.

Vill du också få en djupare inblick i hur konsumtionen blivit ett  betydande verktyg för identitetsskapande och grupptillhörighet tycker jag att du ska söka till Service Managementprogrammet nu i höst. För det här – och mycket, mycket mera! – kommer du att lära dig om du tar steget innan den 15 april och gör ditt val. Ses vi i den medvetna ICA-hörnan?

05 april, 2011

Inlägget postades i

Tänkvärt