Från juridik i Lund till ledarskap i Helsingborg

Nu har även jag vaknat till liv igen! God jul, gott nytt år, god fortsättning och tjena 2013!

Över julen hade vi vårt avslutande projektarbete i juridik. Vi som skrev arbetet såg till att vara så gott som klara innan jul så att vi ändå fick lite julledighet. Förra veckan hade vi den slutgiltiga inlämningen och då fick vi samtidigt ut de andras arbeten som vi skulle läsa in oss på inför det sista momentet – opponering. Det innebär att man, som sagt läser och granskar en eller flera andras arbeten, och sedan har ett seminarium där man diskuterar och ger positiv och negativ kritik. För mig var det första gången jag var med om en opponering så jag var lite nervös först, men det gick väldigt bra och det var både intressant och givande – både att vara opponent och respondent.

Momentet avslutade hela juridikkursen och termin 3, så dessa dagar mellan kurserna har vi helt enkelt varit lediga. Men ska jag vara helt ärlig har jag lite svårt att hålla mig inför nästa kurs som jag längtat efter ett tag nu så jag har redan smygkikat lite i kurslitteraturen. Kursen heter ”Ledarskap, organisation och affärsutveckling” och min förhoppning är att den ska hjälpa oss ”knyta ihop säcken” och lära oss hur vi kan använda våra kunskaper inom bl a mångfald, jämställdhet och globalisering och implementera det i en organisation.
Och detta betyder också att vi lämnar Lund och tar oss ”hem” till Campus och Helsingborg igen 🙂

20 januari, 2013

Studier