Firar bulle-med-bulle dagen

Efter att ha bott i Helsingborg i över 2,5 år var det idag äntligen dags att pröva en skånsk delikatess som även har fått en egen dag; bulle-med-bulle. Denna skapelse består helt enkelt av en ”bulle” (eller som vi icke-skåningar kallar det; en fralla) och en chokladboll. När jag fick höra talas om detta första gången trodde jag snarare att det var ett skämt att äta chokladboll med fralla, men har ändå varit nyfiken på hur det smakar. Så idag har jag och min kompis tagit med oss fika till skolan och testat bulle-med-bulle för första gången. Och vad blir mitt utlåtande kring denna skapelse? Helt okej faktiskt. Det är ju en spännande smak onekligen men jag kan nog tänka mig att offra mig att äta den en gång om året.

bulle med bulle

Hoppas ni får en trevlig bulle-med-bulle dag!

/ Cecilia

10 april, 2015