Efter långt uppehåll är jag åter tillbaka på bloggen igen!

Tjeeena!

Likt en björn som går i ide, har jag lyst med min från denna blogg. Men, NU! så här dryga tre månader efter hemkomsten från Kanada är jag tillbaka i Lund, taggad till tänderna för att berätta om min vardag (och helg för den delen) som student på sista terminen på Service Management-programmet! #sadfejs #vemod

(Btw, till er som troget läste min blogg under hösterminen kommer ni säkert ihåg att jag avslutade mitt senaste inlägg med en ”cliff hanger” där jag lovade att ge er den ultimata Toronto-guiden i nästa inlägg – That ain’t gonna happen! istället hänvisar jag till Vagabond  eller liknande då det förmodligen är mycket mer pålitligt än att lyssna till mig. Huvudsaken är ändå att Toronto är en skitcool, hockeyälskande stad som ALLA borde besöka. punkt.)

Idag är det lördag och efter en lång vecka med grupparbete kändes det helt naturligt att ha en riktigt slapparlördag, helt efter devisen: Treat. Yo. Self. #Parksandrecreation

Dvs efter en lång härlig frulle ackomanjerat med nyhetsmorgon på Tv4 hängde jag på gymmet där det blev ett relativt lätt pass som sedan följdes av en lååång och härlig stund i bastun, såklart med en tilhörande ”kall”. Har svårt att komma på nåt som framkallar samma grad av njutning. Sen var tanken att jag skulle skicka jobbansökningar under resten av dan men… som de flesta studenter säkert är beredda att skriva under på, är det svårt att motivera sig till att vara produktiv en lördag som denna – det är så mycket lättare att fastna på Netflix, inte sant? Mitt konto går just nu varmt med doping-dokumentären Ikaros. Riktigt bra om ni frågar mig!

Sen har det inte hänt så mycket mer. Jag har unnat mig riktigt gott käk: Chili con carne till alla vego-fascisters stora förtret! (Lugn, skoja bara – det går säkert att göra en nästan lika god som är köttfri). Självklart med ett glas rödpang, det är ju ändå lördag!

Med det sagt har jag inte så mycket mer att tillägga, mitt liv är inte mycket intressantare för tillfället.  Fick bli en liten mjukstart det här. Känns i alla fall verkligen skoj att vara tillbaka och blogga och jag lovar att göra det mer frekvent denna termin. Hoppas ni vill vara med och läsa, det blir liksom roligare då.

Adios! Ha en fortsatt najs helg nu!

Så här ser jag ut när jag bastar
Gott jäkla käk!

03 mars, 2018

1. Hans Tell

Härligt att du är tillbaka med bloggen. Du referer så gott från studentlivet som en 75+ behöver. Kul att du gillade Toronto så skarpt. Där var Fredrik student ochså. Han skaffade vänner som han fortfarande håller vid liv. Han hade en Japansk studiekamrat som han gjorde en skidresa till Whistler med under studietiden. Sen besökte han honom i Japan under OS Nagano. I september i år är Fredrik inbjuden till en konferens i Tokyo och skall träffa honom igen. Jag tror att du kommer ha många goda minnen framöver från din tid i hockeystaden.
    Ha nu en kul helg och må bra!
    Hasse

2. jonasfiskaare

Hej Hasse!
    Det är verkligen jättekul att du läser bloggen och att du uppskattar den så. Utbytesterminen i Kanada var verkligen bland det roligaste jag gjort! Jag hoppas och tror att jag kommer ha lika goda relationer med mina nya kompisar från Guelph som Fredrik har med sina studiekompisar.
    Ha det fint du med!