Eat, sleep, study, repeat; tentaperioden är här

G´day

Mina 12 lärarundervisade veckor är nu avklarade och det är dags för tre veckors tentaperiod. Senaste veckorna bestod av inlämningar av uppsatser, muntliga presentationer och lektioner, föreläsningar som vanligt. Kändes både skönt och vemodigt sista veckan i skolan. Dels vill man bara avverka alla moment i skolan men dels har man träffat många fantastiska lärare och studenter som man inte vill säga hej då till.

buscomcostman

Jag har om en vecka två tentor på samma dag och förhoppningsvis ska mitt kommande upplägg att dela upp att plugga inför tentorna på olika dagar i veckan fungera, tror annars att det blir väldigt rörigt att göra allt samtidigt. Är även smått förvånad över deras upplägg med tentor här. Tydligen har de tagit bort ”korta frågor med korta svar” från tidigare år och alla mina tentor är uppbyggda med ”essay questions”. Det innebär att de förväntar sig inledning, huvuddel och slutsatser på varje fråga man skriver (precis som när man skriver arbete hemma). Kan dock vara lite roligt att testa på nya sätt att skriva tentor på. Det positiva med är att jag inför en del tentor får själv välja vilka frågor jag vill svara på. Exemplevis i min Human Resource Management kurs kommer det vara 8 frågor att välja mellan men man ska bara svara på 4 frågor. Inför några av tentorna har jag även fått veta i förhand vad frågorna ska handla om och vad som är viktigt att kunna från studiematerialet. Så jag känner mig relativt lugn än så länge inför kommande tentor.

27 oktober, 2014

Studier Tentaplugg