Det märks att det börjar bli vår när…

…resten av terminens schema är inskrivet i kalendern och sommarlovet är inom ett par sidors avstånd. Det första året på service management-programmet har hittills gått så snabbt att man knappt hunnit reflektera över det. Samtidigt som det klart funnits stunder när man tyckt att tiden nästan stod stilla. Jag skyller på höstmörkret och vinterkylan för den biten, men nu däremot – nu går vi mot ljusare tider!

Just nu är vi inne på sista momentet av vår nuvarande kurs KSMA24. Efter det att tentan var skriven har vi påbörjat ett projektarbete med fokus på valfritt turistmål kopplat till vad vi hittills har lärt oss under kursen. För vår del har vi valt att arbeta med Kiviks musteri, ett turistmål som är högst intressant i fråga om landsbygdsturism, matupplevelser och storytelling. Under den här perioden som sträcker sig över ungefär tre veckor har vi, bortsett från handledningstillfällen, inte några föreläsningar. Därför krävs det en stor portion disciplin, planering och strukturering – någonting som vår grupp har lyckats ganska bra med. Att vi dessutom har riktigt roligt under tiden gör ju inte saken sämre!

13 mars, 2011

Studier