Att jobba på Kommunstyrelsens förvaltning -Näringslivsservice

Hej och Stort Grattis till alla er som fick ett glatt antagningsbesked i veckan, särkilt till min bästa vän Fanny Carlsson som kom in på Service Management programmet!

Sommar, sol och glassätande människor… upplever jag dagarna långa genom fönstren på Drottninggatan 7A där jag spenderar mina dagar i Näringslivsbutiken på näringslivsservice. Jag sitter i éntren till den fräscha ”butiken” som är vägen in till Helsingborg och hela regionen  för företagare, etablerad eller blivande.

Det är ett väldigt varierande och självständigt jobb där egna initiativ är väldigt viktigt och jobbet sökte och fick jag genom studentjobb. Det är rätt lugnt på näringslivs fronten nu under ett par veckor på sommaren, så då får man hitta på annat att sysselsätta sig med. Under två veckor har jag lärt mig nya saker som jag aldrig haft en tanke på att göra, men som har varit otroligt roligt! Jag har fått installera en pekskärm till turistbyrån. Den ska fungera som en guide för turisterna. På skärmen finns allt från boende, hyrbilar till aktiviteter evenemang som Helsingborgsfestivalen.

Nu är det fredag och jag ska få sluta lite tidigare! Hej på dig!

PS! Är det någon som vill köpa eller hyra min super fräscha etta på 44kvm + kök 10 min från Campus, får ni skicka ett mail till mig =)

16 juli, 2010

Okategoriserade

En kommentar

1. Fanny C

😀 söt du är! jobba jobba, men här på öin har jag semster nu!

Kommentarsfältet är stängt.