10 saker som du kan sysselsätta dig med utöver studierna

1. Starta ett eget företag
(Gå med i FENA och få hjälp med att göra verklighet av dina idéer innan någon annan gör det. Ca en timme tar det och 1000 kr kostar det så vips är du VD för din egna firma).
2. Engagera dig
(Det är bra för CV:t, din erfarenhet, träffa nya kompisar, ha förbaskat kul tillsammans. Tpis! Håll utkik efter studentjobb)
3. Skaffa dig ett extrajobb
(Jag har bland annat arbetat som studentambassadör, arbetat i en klädbutik och på Helsingborg stad -roligt och mycket givande och najs med extra pengar!)
4. Skaffa dig ett stort nätverk
(Gå på nätverksträffar så som Get Up! och Frukostklubben)
5. Bli med husdjur, skaffa en hund =)
(Det gjorde jag och det är fantastiskt roligt och mysigt, men gör det inte i ettan, för du får ej ta med hunden ut på villan…)
6. Kör en distans termin i ett varmt land på en strand.
(Har många vänner som är iväg och lever livet och lägger upp äckliga bilder på stränder i Vietnam och Thailand och det ser inte dumt ut alls)
7. Gå med i Näktergalen och bli fadder åt ett barn i grundskolan -massa roliga aktiviteter, en god gärning och en liten belöning i form av 3000 kr.
8. Blogga, gör det unikt och bli rik.
(Eller gör det för att det är roligt, men tänkt på vad du bloggar om för dina blivande arbertsgivare kanske googlar dig…)
9. Träna. Passa på att ta hand om din kropp och få mer energi och kanske äntligen lyckas få beach 2011 kroppen.
10. Skaffa en ny hobby. Kanske gå en drejkurs eller varför inte lära dig att sticka varma, gosiga mössor på ett stickcafé och samtidigt skaffa ett substitut för din älskade mormor 70 mil bort som du saknar.
(Jag tänkte lära mig att sticka tofflor och ge i julklapp till mormor och morfar som älskar saker som du gjort själv)

Nu ska jag ge mina distansstudier en omgång! – Ha en härlig måndag!

18 oktober, 2010