Vilka blir Service Managements nya förmågor…….

Av Helena

Hej allihop,

Nu är vi halvvägs igenom höstterminen och de flesta av oss har nog börjat med  nya kurser. För min del är kaffearbetet äntligen avslutat och i hamn, det känns skönt att få börja på något nytt och helt annorlunda nu, nämligen en kurs i chefs och ledarskap. Det är en av de bästa sakerna med att läsa ett program som Food Service Management, man läser så många olika ämnen och känner sig därför aldrig uttråkad. Det finns så mycket roliga kurser på programmet och att få växla mellan att läsa livsmedel och Management tycker jag är väldigt stimulerande.

Fast det är inte bara plugg just nu, för oss som är studentrepresentanter är det även dags att försöka värva nya förmågor till Service Management programmen för HT 2013.

Jag, Emelie och Mattias skall iväg till Lund imorgon för att träffa en massa gymnasieelever från hela Skåne som är sugna på att få reda på mer om vad de olika inriktningarna inom Service ManagementCampus har att erbjuda. Det kommer att bli ytterligare en ny erfarenhet för min del och det skall bli väldigt kul att få prata om Food programmet och förhoppningsvis kunna värva lite nya förmågor till nästa läsår…….Nu gäller det bara att finslipa på presentationen som vi skall hålla, så hoppas jag att vi träffar en hel hop taggade gymnasieelever som efter imorgon kommer att vara övertygade om att Service Management är det som de vill satsa på till HT2013.

12 november, 2012