Triss i butikschefer

Under denna kurs blir vi på retail bortskämda med gästföreläsare och studiebesök. Jag har verkligen sett fram emot vår första inriktningskurs ”Retail management – Butiken” och nu är den äntligen igång!

Inför provet är det en hel del litteratur som ska läsas och en av böckerna som vi nu har tycker jag är lite extra intressant. ”Marknadsföring i butik” är skriven av Jens Nordfält och jag fick upp ögonen för honom för någon månad sedan då han föreläste på Detaljhandelsdagen där jag var och presenterade Service Management och Campus för gymnasieelever. Om ni får möjlighet att se honom föreläsa så tycker jag absolut att ni ska ta chansen, tills dess får ni nöja er med boken.

I måndags hade vi besök av retailkonsulten Anders Blom som tipsade om hur man skapar attraktiva (och effektiva) fasader när det gäller butiker. Gårdagen bjöd på en spännande föreläsning då vi blev gästade av några före detta studenter. Vad de hade gemensamt? Alla tre är butikschefer. Lexington och Hugo BossVäla Centrum var representerade och så även citybutiken Twilfit.

Föreläsning

Tillsammans lyckades de skapa en inspirerande föreläsning och ge oss studenter en bild av hur det kan vara att vara just butikschef. Alla tre höll med om att yrket är är varierande, något jag föll lite extra för. Det dröjde inte ens de två timmar som föreläsningen varade innan jag var helt såld. Butikerna är visserligen lockande med sina starka varumärken men deras representanter Jenni Andersson (Lexington), Mentor Mehmeti (Hugo Boss) och Judith Adler (Twilfit) var verkligen imponerande! Passa på att besöka dessa tre guldkorn i Helsingborg om du vill uppleva service i toppklass!

Avslutar med ett av mina favoritcitat som verkligen blev inpräntat under gymnasietiden. ”Work hard, be nice and dream BIG!”

Om joyolsson

Energisk helsingborgare som funnit passionen i service och entreprenörskap. Stormtrivs med studentlivet och i rollen som säljare. Engagerad student och twittrare som alltid har ett leende på läpparna!
Det här inlägget postades i Ambassadörsuppdrag, Bilder, Event, Föreläsningar, Intressant, Retail, Studier, Utbildning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

KOMMENTARER

  1. Hej Joy! Det här med attraktiva butiksfasader låter spännande ur såväl psykologiskt som designmässigt perspektiv. Jag har ägnat mig lite åt färgpsykologi och socialpsykologi, och skulle gärna höra dig berätta mer om just psykologin bakom fasaderna.

  2. 24 september, 2013 | 0:19 | Enchanté, je suis L'auke

    Ojoj Twilfit här snackar vi lyx!!!

Skriv en Kommentar

* Obligatoriskt