Snart dags igen! Längtan tillbaka till skåne..

Hej allihopa!

Först vill jag välkomna alla nya studenter till Lunds universitet, campus Helsingborg! Ni står kort och gott inför en härlig tid på alla sätt och vis. Så ta vara på den för det kommer gå fortare än ni tror! Jag har svårt att förstå att jag redan ska börja mitt andra år på Service management-programmet..

Denna sommar har mestadels spenderats hemma(?) i Västerås. Jag har hunnit med en resa till Los Angeles, jobbat heltid inom dagligvaruhandeln (alldeles egna pengar = underbart när man är van att leva på lån!), njutit av solen när den tittat fram och framför allt umgåtts med de vänner som resten av året befinner sig utspridda i världen. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med min sommar som tycks ha svischat förbi.

Nu börjar längtan ner till Helsingborg bli stark och om tre dagar sätter jag mig på tåget söderut för att förbereda mig inför ännu ett universitetsår. Något speciellt roligt som händer första tiden är nollningen 2011 och jag är en av många faddrar som tillsammans med novischeriet ska se till att ni nya studenter får en oförglömlig start på er studietid i Helsingborg. Så missa för allt i världen inte nollningen!

20 augusti, 2011