Snart är det dags!

Skolan närmar sig med stormsteg och för alla nya studenter som ska börja är nog pirret i magen redan på plats. Men lugn bara lugn! Det kommer bli hur bra som helst!

Jag vill önska speciellt alla nya Foodare välkomna! Grymt kul med lite nya ansikten i korridorerna! Först en liten grej som jag jobbat för: Ni kommer starta med en kurs som har utvecklats rätt mycket sen jag läste den för 2 år sedan. Det har nämligen klagats en del på den eftersom den då var väldigt olik den introduktionskurs som de andra inriktningarna började med. Jag kan inte tänka mig annat än att den nu är precis den puff in i Service Management-tänket som ni behöver! En bra start på skolan helt enkelt!

Ett stort välkommen till alla er andra också! Jag hoppas ni ser fram emot hösten och Helsingborg och att ni väljer att engagera er i allt möjligt som händer på universitetet! Sug i er av informationen ni får de första dagarna, för det finns ganska mycket skoj som händer under studieåren!

För mig väntar en kurs som heter Kvalitetsstyrning, vilken ska behandla kvalitet i produktionen. Hur hålls kvaliteten på livsmedel på bästa vis genom lagring och andra behandlingar? Ska bli intressant. Jag hoppas på en del miljö- och logistikaspekter också!

Ses till hösten! Tjillevippen!

11 augusti, 2010

Prat om mest ingenting